Příprava na uvedení čaje do prodeje začíná analytikou a focením. Karel s Táňou čaj prozkoumají, vyfotí, uvaří, znovu vyfotí, ochutnají a během toho napíšou plno poznámek. Z nich pak Táňa připraví koncept produktového popisu.
Já popis zrediguji, vymyslím název čaje, přidám podtitul a shrnutí. Také upravím fotky, vygeneruji mapy místa původu a někdy zkusím sehnat další materiály, např. fotky krajiny, ze které čaj pochází, nebo video přípravy.
Následuje kódování stránky (dělá Janek), její publikace a finální jazyková korektura, kterou nám výborně zajišťuje Pavel Jartym. Tím ale copywriter zdaleka nekončí, protože se čaj začíná inzerovat a je třeba vymyslet a napsat:
- předmět a někdy i text newsletteru,
- texty inzerátů pro remarketing v AdWords, Skliku a na Facebooku,
- inzeráty pro PPC v hledání, pokud usoudím, že se čaj bude hledat,
- příspěvky na Facebook.
Mnoho e-shopů se ničím z toho netrápí, protože vše převezmou od dodavatele. Nezávidím jim. Sice ušetří plno práce, ale myslím, že se připravují o podstatnou část konkurenceschopnosti a hlavně o hodně zábavy.