úterý 22. října 2013

Jaké používáme nástroje

Občas se ptáte, jaké nástroje používáme při práci na e-shopu a Čaji týdne. Tak tedy ve stručnosti:
  • Veškerá komunikace týmu probíhá v Bascampu (20 USD/měsíc). Máme ho rozdělený na tři projekty: 1) k celkové strategii a přípravě e-shopu, 2) pro kódování a programování Čaje týdne a pro všechno ostatní k Čaji týdne. Jestli Basecamp neznáte, přečtěte si článek Proč je Basecamp lepší než e-maily od Honzy Tichého.
  • Na byznysplán, různé kalkulace a také na delší textové dokumenty je ideální Google Drive (zdarma).
  • Wireframy kreslím v Balsamiq Mockups (79 USD jednorázově).
  • Z wireframů dělám prototypy v Twitter Bootstrapu (zdarma). Ten taky slouží jako základ produkčního kódu Čaje týdne.
  • Čaj týdne je naprogramován ve frameworku Slim (zdarma), ale detaily nevím, protože to sám nedělám.
  • Evidence a vyřizování objednávek probíhá v Gmailu (zdarma) pomocí štítkování a hvězdičkování. Využíváme i to, že s jedním společným účtem Gmailu může pracovat víc osob přes své vlastní účty.
  • Produktové fotky upravuji v Lightroomu (129 EUR), protože jsem na něj zvyklý.
  • Tento blog tvořím v Bloggeru (zdarma).
  • O webou analytiku Čaje týdne se starají Analytics (zdarma) a příležitostně další nástroje - Clicktale, Crazy Egg, Visual Website Optimizer
  • Na reklamu zatím máme jen AdWords, SklikFacebook. E-mailing zajišťuje MailChimp (zdarma).
Chtěl jsem článek uzavřít tím, že všechno děláme jednoduše, levně, pokud možno bez nástrojů, ale když na ten seznam koukám, vlastně je jich docela dost :-)

17 komentářů:

  1. Ďakujeme za ďalší článok :) Určite veľa ľudí zaujímajú aj veci ohľadom štatistík, kalkulácií a pod... Rozmýšľate nad tým, že by ste aj niečo z tohoto súdka zverejnili? :)))) Napríklad vývoj návštevnosti / konverzie a pod v závislosti od používaných nástrojov... To by bol myslím veľmi zaujímavý článok :)

    OdpovědětVymazat
  2. Zas tak levně to neprovozujete

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Práce je o několik řádů dražší než nástroje.

      Vymazat
  3. Diky za insight - moc jsem nepochopil jak je to s tim gmailem - mate neco jako company gmail account a do nej se nejak prihlasujete pres personal gmail accounty? Nebo je to proste standardni gmail account a kazdy k nemu zna heslo a vyuzivate jen toho ze v browseru muzes byt prihlaseny k vice gmail accountum?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomáši, k běžnému účtu Gmailu jde povolit přístup dalším uživatelům Gmailu. Ti se přihlašují normálně svým heslem. Musí samozřejmě zároveň existovat nějaká dohoda, kdo co kdy bude dělat, protože práva a případné kolize Gmail neřeší.

      Vymazat
    2. Pokud se nepletu, existuje něco jako Google pro firmy a tam se různé účty dají přidat "do jedné firmy". Více nevím...

      Vymazat
    3. Řešit objednávky v Gmailu mi přijde jako naprosto nevhodné a neefektivní, co s tím, až bude 100 objednávek denně? Řízení skladových zásob... párování plateb, štítky pro dopravce... prostě nesmysl... na to je potřeba informační systém

      Vymazat
    4. Anonymní, jelikož jde u Čaje týdne o experiment, vše bylo podřízeno rychlému spuštění, jednoduchosti a nízkým nákladům. Pro případ, že by chodilo víc objednávek, než bychom zvládli, jsme byli připraveni jejich denní počet omezovat. Zatím to ale nebylo potřeba.

      Vymazat
    5. "Pro případ, že by chodilo víc objednávek, než bychom zvládli, jsme byli připraveni jejich denní počet omezovat." = tomu říkám byznys :-)

      Vymazat
    6. Anonymní, připadá vám v takovém případě lepší snížit kvalitu služeb (prodloužit dodací lhůty, dělat víc chyb apod.)?

      Vymazat
  4. Koukám, že to je teď aktuální téma, já jsem nástroje, co používám já sepsal dva dny dozadu :) http://www.mariorozensky.cz/nastroje-ktere-pouzivam/

    OdpovědětVymazat
  5. Marku, proč si to kreslíte a programujete ve frameworku chápu. Proč ale děláte ten mezikrok v Bootstrapu? Nejdříve si to vymodelujete a když to funguje, tak to vyrobíte? Nebo Bootstrap je už součástí webu a framework ho jen plní daty?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stando, nejsem si úplně jistý, zda správně rozumím otázce, ale zkusím odpovědět.

      Jde o to, že já navrhuji jenom uživatelské rozhraní. Na to jsem tradičně používal wireframy, ale posledních pár let, kdy skoro vše dělám responsivně, mi přestávají vyhovovat. Proto už je kreslím jen hodně na hrubo a detaily udělám v HTML prototypu, na kterém si výsledek lépe představím a který se mi lépe testuje.

      Vlastně jsem se HTML prototypy snažil používat vždy, ale i když HTML+CSS a trochu i JS umím, byla to práce navíc. Teď s Bootstrapem je to mnohem snazší. Navíc, jak píšu v článku, kód frontendu používá Bootstrap také, i když trochu upravený, takže to za zbytečnou práci nepovažuji.

      Vymazat
    2. Já už na prototypovací nástroje kašlu, vše dělám rovnou v Bootstrapu. Pokud potřebuji něco velmi hrubě, tak papír a tužka.

      Vymazat
  6. Díky Marku. Takový náhled do "kuchyně" je k nezaplacení. Ten nápad s Gmailem je opravdu lišácký. Balsamiq... konečně GUI návrhář, který se podobá mým čáranicím do bloku.

    Ještě jednou díky.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Marku, tento článek mě velice zaujal. Přecházím nyní dle tvého modelu na některé aplikace. Nicméně nyní hledám náhradu placeného Bascampu. Nemáš nějaký tip např. z těchto uvedených: http://www.1stwebdesigner.com/design/project-management-collaboration-tools/

    OdpovědětVymazat

Díky za váš čas věnovaný článku a za váš komentář. Všechny věcné připomínky, doplnění či otázky k článku mi pomohou posunout náš obchod dál. Nechcete-li komentovat veřejně, napište mi prosím na marek@sovavsiti.cz.